Innowacja pedagogiczna „Naukowe czary-mary. Eksperymenty fizyczno-chemiczne w klasach 1–3”.
W naszej szkole realizowana jest innowacja pedagogiczna „Naukowe czary-mary. Eksperymenty fizyczno-chemiczne w klasach 1–3”. ![]()
![]()
Pomysłodawczynią, autorką i główną wykonawczynią projektu jest pani Lucyna Wieczorek, współautorką pani Aleksandra Wojkowska, a wspierają je pani Karolina Tubis i pani Oliwia Lipok. ![]()
![]()
![]()
![]()
Celem przedsięwzięcia jest rozwijanie ciekawości poznawczej oraz umiejętności badawczych najmłodszych poprzez atrakcyjne, proste eksperymenty fizyczno-chemiczne. ![]()
![]()

Dzieci wcielają się w rolę „małych naukowców”, przeprowadzają doświadczenia i odkrywają prawa rządzące światem przyrody. ![]()
![]()
![]()
W ramach innowacji odbywają się cykliczne zajęcia, podczas których uczniowie wykonują doświadczenia związane z porami roku, m.in.:
deszcz w słoiku,
czy butelka może „połknąć” jajko,
jak nadmuchać balony bez użycia ust czy pompki,
latające torebki herbaty.
Każdy eksperyment to nowa przygoda i okazja do nauki poprzez działanie. ![]()
![]()
„Naukowe czary-mary” to połączenie zabawy, doświadczenia i odkrywania – dzięki temu nauka staje się dla dzieci fascynującą przygodą i świetną zabawą. ![]()
![]()
![]()
![]()
