ZSO 4 Gliwice
  • Start
  • Zespół szkół
  • Przedszkole
  • Szkoła podstawowa
  • Liceum ogólnokształcące
  • Separator
    • Kalendarium
    • eDziennik
    • Plan lekcji
    • Zastępstwa
  • Rekrutacja
  • BIP - ikona
  • Facebook - ikona
Nadchodzące wydarzenia
17 Gru 2025
17:00 - 18:00
Konsultacje z nauczycielami (powiadomienie o zagrożeniach)
Komunikaty

Plan lekcji

Od 4.10.2025 obowiązuje nowy plan lekcji.


Wyprawka szkolna SP

i inne dokumenty. więcej informacji


Rządowy program pomocy uczniom niepełnosprawnym

Dofinansowanie zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych.

Rozporządzenie RM
Informacja dla rodziców


Zmiany są zależne od Ciebie!

Z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego w naszej szkole odbyło się inspirujące spotkanie z wyjątkowym gościem pod tytułem: „Zmiany są zależne od Ciebie! Weź odpowiedzialność za swoje życie i śmiało podążaj za marzeniami!”.

Odwiedził nas pan Juan Zumeta z Fundacji Phoenix Time, który w swoim dorobku sportowym może pochwalić się tytułem brązowego medalisty Mistrzostw Świata w street liftingu oraz tytułem dwukrotnego medalisty Mistrzostw Polski w tej samej dziedzinie sportu.

Na co dzień jest cenionym trenerem personalnym, masażystą, trenerem mentalnym oraz trenerem żywienia.

Zumeta4

Pan Juan Zumeta na podstawie swojej historii wskazał drogi, jak radzić sobie z trudnościami, na które napotykamy w życiu, i jak przeobrazić je w determinację do przemiany. Zumeta5

W spotkaniu wzięli udział uczniowie LO, którzy ze skupieniem i uwagą przysłuchiwali się słowom pana Zumety, a po spotkaniu licznie ustawili się w długiej kolejce, aby móc porozmawiać z naszym gościem.

Zumeta1

Zumeta2


Piosenka francuska w naszej szkole

25 marca na specjalne zaproszenie zespołu nauczycieli języków obcych mieliśmy zaszczyt gościć p. Elżbietę Kempny – pracownika naukowo-dydaktycznego Wydziału Lingwistyki Stosowanej Politechniki Śląskiej. Nasi uczniowie mogli wysłuchać wykładu pod tytułem „O piosence francuskiej”, posłuchać najlepszych francuskich hitów muzyki popularnej oraz poznać najciekawsze informacje dotyczące Francji.

pios.franc1

pios.franc2

pios.franc3

Mimo tego, że na co dzień nasi uczniowie pilnie uczą się języka angielskiego oraz języka niemieckiego, mogli zaznajomić się z najprostszymi wyrażeniami w języku francuskim.

pios.franc4

pios.franc5

Dziękujemy serdecznie za wykład i nie możemy doczekać się dalszej współpracy!


Spotkanie z doradcą EURES

W piątek, 22 marca, maturzyści wzięli udział w spotkaniu z przedstawicielką EURES z Katowic, doradcą Anną Stokłosą, na temat: „Bezpieczne wyjazdy do pracy za granicą”.

eures1

eures2

Mamy nadzieję, że wiedza zdobyta na tej prelekcji przyda się podczas planowania wyjazdów.

eures3

Życzymy bezpiecznych podróży.


Spacer po Gliwicach z historią w tle

26 marca uczniowie dwóch klas licealnych: IB i ID w ramach lekcji z historii i teraźniejszości uczestniczyli w grze miejskiej, której tematem przewodnim była działalność podziemia niepodległościowego w Gliwicach. Materiały do zajęć, zarówno tradycyjne źródła historyczne, jak i elektroniczne, przygotował p. Adam Kondracki, pracownik badawczy Oddziału Instytutu Pamięci Narodowej w Katowicach.

spacer1a

Zajęcia rozpoczęliśmy prelekcją wprowadzającą w temat, dotyczącą postaci por. Henryka Thielego oraz Józefa Wawrzyńczyka ps. „Pepik” – żołnierza Armii Krajowej, który od 1945 r. działał w grupie dywersyjnej Rocha Koziołka ps. „Odra”, a następnie Komendzie Powiatowej Konspiracyjnego Wojska Polskiego o kryptonimie „Leśniczówka”. Brał udział w akcjach zaopatrzeniowych i zbrojnych. Aresztowano go 20 lutego 1946 r. w Gliwicach i poddano brutalnemu śledztwu. 31 sierpnia 1946 r. Wojskowy Sąd Rejonowy skazał Wawrzyńczyka na karę śmierci, którą wykonano w grudniu. Szczątki „Pepika” odnaleziono dopiero we wrześniu 2018 r. podczas prac poszukiwawczych prowadzonych przez IPN na cmentarzu komunalnym przy ul. Panewnickiej w Katowicach. Losu Wawrzyńczyka uniknął Henryk Thiele, komendant Straży Pożarnej w Gliwicach, który ukrywał go w mieszkaniu w Gliwicach przy ulicy Banacha 7. Thiele został wprawdzie skazany na śmierć, ale karę złagodzono, a ostatecznie odsiedział 5 lat.

spacer4

spacer12

Wyposażeni w materiały edukacyjne oraz mobilną aplikację geolokacyjną z interaktywną mapą miasta wyruszyliśmy do centrum Gliwic. Trasa naszego spaceru obejmowała najważniejsze miejsca związane z działalnością gliwickich bohaterów podziemia niepodległościowego. Zaczęliśmy przy ulicy Banacha, by następnie dotrzeć do kolejnych punktów zlokalizowanych m.in. w budynkach Komendy Miejskiej Straży Pożarnej czy ulic Zwycięstwa (budynek McDonald’s), Konopnickiej czy Siemińskiego (dawna siedziba gliwickiego UB).

spacer3

spacer11

spacer5

spacer1

spacer3a

spacer13

spacer2a

spacer2

spacer10

W każdym z punktów robiliśmy krótki przystanek na objaśnienie zdarzeń związanych z działalnością por. Thielego i Wawrzyńczyka. Były one poparte fragmentami źródeł historycznych pozyskanych w ramach prac badawczych IPN. Część trasy była nawet rekonstrukcją brawurowej ucieczki „Pepika” w czasie próby uchwycenia go przez sowieckich funkcjonariuszy.

spacer4a

Na zakończenie wycieczki chętni uczniowie odczytali fragmenty źródeł historycznych w rodzaju zapisków więziennych oraz wątków dotyczących dalszych losów Thielego i jego rodziny. 

spacer9

spacer14

Taka niecodzienna lekcja historii pozwoliła nam się lepiej wczuć w klimat powojennych Gliwic, a przy okazji zobaczyć nasze miasto z zupełnie innej perspektywy.

spacer6

Organizatorką wyjścia ze strony szkoły była p. Anna Pikulska-Stępień, a dodatkowo w wycieczce uczestniczyli p. Alicja Ciura, p. Maciej Jureko i p. Andrzej Micał.


Turbolandeskunde - tym razem o Szwajcarii

Jak co roku uczniowie naszego liceum brali udział w szkolnym etapie ogólnopolskiego konkursu wiedzy o krajach niemieckojęzycznych „Turbolandeskunde”, organizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego (PSNJN). Do konkursu zgłosiło się 17 trzyosobowych drużyn, a tematem tegorocznej IX edycji była Szwajcaria.

Etap szkolny poprzedziły warsztaty Biblioteki Austriackiej w Opolu pt. „Schweiz-Suisse-Svizzera-Svizra: fenomen wielokulturowości”. Lekcja online zachęciła uczniów do poszerzenia wiedzy o tym kraju. 

Turbo6

Turbo5

Turbo8

Turbo3

Turbo9

Fragment warsztatów: „Szwajcaria to mały kraj, którego obywatele żyją w harmonii, mimo dużej różnorodności regionalnej, religijnej i językowej. Ich dewizą narodową jest «Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego»”.

Konkurs 15 marca rozpoczęła w atrium szkoły pani wicedyrektor Aleksandra Zięba. Uczestnicy zmagali się z pytaniami testowymi dotyczącymi m.in. geografii, gospodarki, historii, kultury, sportu, polityki, jedzenia.

Turbo7

Walka o podium rozegrała się między trzema drużynami. Z klasy IIIC LO wystąpił skład: Michał Busz, Piotr Drabik, Michał Hrycyszyn (II miejsce), a z klas IIB i IIIB LO: Jessica Filipczyk, Monika Kaiser, Julia Zalaśkiewicz (III miejsce). Do II etapu awansowali uczniowie klasy IIIA LO: Natalia Kozieł, Maciej Kozioł, Adam Osadnik. Finaliści naszego konkursu otrzymali nagrody książkowe oraz pamiątkowe upominki.

19 kwietnia na etap II do Katowic pojedzie z uczniami opiekunka grupy, pani Ewa Cichońska. Gratulujemy! 

Organizatorkami konkursu były nauczycielki języka niemieckiego: Ewa Cichońska, Patrycja Ogonowska i Elżbieta Piotrowska.


Ależ to był wyjazd! Śladami Młodej Polski

Ostatni piątek, 22 marca, spędziliśmy wraz z klasami III LO o profilu humanistycznym (oraz kilkoma osobami z innych klas) w Krakowie. Cóż to był jednak za wyjazd! Od rana do późnego wieczora (wróciliśmy o północy!) towarzyszyło nam bowiem „Wesele” Wyspiańskiego i postać samego autora.

Najpierw odwiedziliśmy Bronowice, gdzie 20 listopada 1900 r. odbyło się słynne wesele Lucjana Rydla i Jadwigi Mikołajczykówny, opisane później przez Stanisława Wyspiańskiego, który również był na nim gościem.

Mogliśmy na własne oczy zobaczyć salę, w której tańczyli weselnicy i w której toczyła się akcja tego arcydramatu, obejrzeć liczne obrazy – namalowane m.in. przez Włodzimierza Tetmajera (Gospodarza), Ludwika de Laveaux (Widmo) czy samego Wyspiańskiego – a także fotografie i stroje z epoki.

Krakow4

Krakow8

Krakow9

Krakow10

Krakow11

Krakow12

Oprócz zwiedzania Rydlówki mieliśmy okazję – podczas dodatkowych, sprawnie poprowadzonych warsztatów – przypomnieć sobie najważniejsze sceny z dramatu.

Krakow7

Krakow6

Krakow5

Nie zabrakło sesji zdjęciowej z chochołem, zdjętym już z rosnącego przed wejściem krzaka róży.

Krakow3

Potem pojechaliśmy do centrum Krakowa, gdzie podczas spaceru zobaczyliśmy Dom Matejki, słynną kawiarnię Jama Michalika, a także zwiedziliśmy z przewodnikiem dwa kościoły: oo. Franciszkanów z przepięknymi witrażami Stanisława Wyspiańskiego – w tym najsłynniejszym: „Stań się (Bóg Ojciec)” – i polichromiami jego autorstwa, a także bazylikę Mariacką z ołtarzem Wita Stwosza i dekoracjami przygotowanymi przez Jana Matejkę, a wykonanymi m.in. przez Stanisława Wyspiańskiego i Józefa Mehoffera.

Krakow13

Krakow14

Krakow15

Kolejnym punktem naszego zwiedzania Krakowa śladami Młodej Polski były odwiedziny w Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach. Duże wrażenie wywarł na naszych uczniach „Hołd pruski” Jana Matejki, jego „Wernyhora” (znowu „Wesele”!) czy „Kuszenie św. Antoniego” Lucjana Wędrychowskiego.

Krakow16

Krakow17

Krakow18

Krakow19

Krakow20

Krakow21

Dzień zakończyliśmy wizytą w przepięknym Teatrze im. Juliusza Słowackiego na spektaklu… „Wesele” (a jakże!) wyreżyserowanym przez Maję Kleczewską.

Krakow22

Krakow26

Przedstawienie miało swoją premierę kilka dni wcześniej, 16 marca, równo w 123. rocznicę pierwszego wystawienia sztuki na deskach tego samego teatru. Sztuka została przez Kleczewską zaprezentowana tak, że chyba wszyscy poczuli, jak bardzo aktualny jest to nadal tekst, jak wiele mówi o nas, Polakach.

Krakow27

Krakow24

Krakow25

Udało się nam także zrobić zdjęcie z dyrektorem teatru, Krzysztofem Głuchowskim, który w spektaklu wcielił się w rolę Stańczyka.

Krakow23

Po emocjonującym wieczorze długo trwały jeszcze rozmowy na temat symboliki chocholego tańca czy ciekawych rozwiązań scenicznych.

Ten wyjazd – w ramach ścieżki kulturowej – zorganizowały polonistki, p. Alicja Ciura i p. Danuta Pawłowska-Król, przy współudziale wychowawców klas IIIA (p. Katarzyny Sabo) i IIIB (p. Szymona Fijałkowskiego). W zastępstwie p. Sabo opiekę nad uczniami pełniła p. Iwona Krawczyk.

Mamy nadzieję, że tego typu wyjazdy wpiszą się na stałe do kalendarza wycieczek naszych licealistów.


Dzień Języków Obcych 2024

Uczniowie klas: IC, IIIA oraz IIIB wraz z nauczycielkami – paniami: Katarzyną Sabo, Karoliną Jarzmik – oraz panem Szymonem Fijałkowskim spędzili pierwszy dzień wiosny, biorąc udział w II Dniu Języków Obcych organizowanym przez Katedrę Lingwistyki Stosowanej na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej w Zabrzu. Wysłuchali dwóch prelekcji.

obce2

obce3

obce6

obce4

Pierwszą z nich był wykład dr Marii Banaś pt. „Między sceną a kulisami – co mówi o nas mowa ciała”, następnie wzięli udział w warsztatach językowych prowadzonych przez studentów katedry w językach: francuskim, hiszpańskim, włoskim oraz niemieckim. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się wielu interesujących informacji dotyczących języka oraz kraju, z którego się on wywodzi, poznać słownictwo, ale przede wszystkim przekonać się, że warto uczyć się języków obcych.

obce1

Następnie wysłuchali kolejnego wykładu mgr Agnieszki Frycz pt. „No City Like New York City. Stories about the Big Apple”.

obce5


Wykład o stalkingu

W dniu 20 marca gościliśmy w naszej szkole adwokat Elizę Dąbrowską, która – w ramach ścieżki europejskiej realizowanej w niektórych klasach – poprowadziła wykład dla klas o profilu prawniczym.

stalking1

stalking2

stalking3

Podczas spotkania uczniowie zgłębili temat stalkingu.


#ZSO4_w_Gdańsku. Międzynarodowe spotkanie młodzieży „Polska-Niemcy – co nas łączy?”

W dniach 19-22 marca 2024 r. szesnastoosobowa grupa młodzieży z naszego liceum pod opieką p. Anny Pikulskiej-Stępień i p. Ewy Cichońskiej brała udział w międzynarodowym spotkaniu młodzieży „Polska-Niemcy – co nas łączy?”. Codziennie na naszym profilu na Facebooku ukazywały się relacje z pobytu w Gdańsku. Oto one: 

Dzień 1.
19 marca, we wtorek, rozpoczęliśmy polsko-niemieckie spotkanie młodzieży w Gdańsku. Szesnastu licealistów z naszej szkoły z klas I i II wraz z rówieśnikami z Obernhausen w Niemczech realizuje projekt historyczno-językowy skupiony wokół zagadnień z historii najnowszej.

Gdansk1.2

Pierwszy dzień naszego pobytu poświęciliśmy głównie na zapoznawanie się z grupą niemiecką. Integracja przebiegała zadziwiająco szybko i sprawnie, co ułatwiły moderowane gry, zabawy i rozmowy na zaproponowane tematy. Różnorodne aktywności okraszone śmiesznymi sytuacjami szybko otworzyły uczestników obu krajów na siebie, swoje zainteresowania i pobudziły do proponowania kolejnych wspólnych działań.

Gdansk1.5

Gdansk1.8

W trakcie panelu warsztatowego młodzież wypowiadała się w języku niemieckim i angielskim na temat swoich oczekiwań i nadziei związanych z projektem, a następnie także o tym, co nas jako Polaków i Niemców łączy. Wśród wielu odpowiedzi powtarzała się m.in. wspólna trudna historia.

Gdansk1.9

Tuż po kolacji obie grupy spontanicznie rozpoczęły karaoke. Przy dźwiękach międzynarodowych hitów uczestnicy spotkania bawili się, wspólnie śpiewając i tańcząc. Jeszcze tego wieczoru grupy wyszły na krótki spacer w pobliżu naszego ośrodka.

Wieczór zakończyliśmy pogadanką historyczną przeprowadzoną przez p. Annę Pikulską-Stępień na temat powstania Solidarności. Ta powtórka z historii wprowadziła nas m.in. w przewidziane na jutro spotkanie z gościem specjalnym – świadkiem historii i działaczem solidarnościowym, panem Bogdanem Żurkiem.

Kliknij, aby zobaczyć więcej zdjęć na naszym profilu na Facebooku.

Dzień 2.
Środowy poranek rozpoczęliśmy tradycyjnie rozgrzewką w formie warsztatów językowych i zabaw integracyjnych. Zaproponowane zabawy i gry słowne szybko nastroiły młodzież niemiecką i polską do efektywnego działania w dalszych częściach dnia oraz przy okazji przyniosły sporą dawkę śmiechu.

Gdansk2.1

Po śniadaniu uczestnicy dobrani w mieszane polsko-niemieckie grupki wyruszyli na gdańską starówkę zaopatrzeni w pakiet zadań do wykonania. W ciągu dwóch godzin musieli odwiedzić różne ciekawe miejsca związane z historią, a nierzadko także rozwikłać pewne zagadkowe treści utrwalone w architekturze wybranych kamienic czy kościołów, pokonując przy tym bariery językowe w grupie. Okazało się, że wszystkie zespoły wykonały swoje zadania wzorowo, a bariery językowe praktycznie nie istnieją!

Gdansk2.9

Gdansk2.6

Gdansk2.8

Po pysznym obiedzie wyszliśmy pograć w kręgle. Grupy w mieszanych składach polsko-niemieckich tym razem spędziły czas na świetnej zabawie i sportowej rywalizacji w wyjątkowym klimacie podziemnej kręgielni.

Gdansk2.14

Gdansk2.17

Popołudnie spędziliśmy z wyjątkowym gościem, p. Bogdanem Żurkiem, który przyjechał do nas z Sopotu. W latach 70. i 80. był on mistrzem produkcji w Stoczni Gdańskiej, uczestnikiem wielu strajków, członkiem Komitetu Założycielskiego „Solidarności”, Komitetu Obrony Więzionych i Represjonowanych za Przekonania. W latach 1981-82 internowany w Opolu i Nysie, następnie współpracownik Radia Wolna Europa, autor tekstów w emigracyjnej prasie, założyciel wielu organizacji i zrzeszeń polsko-niemieckich w Monachium, odznaczony m.in. Krzyżem Oficerskim i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. Mieliśmy możliwość najpierw posłuchać wykładu dotyczącego roli Solidarności w procesie demontażu systemu komunistycznego w Polsce, okoliczności prowadzonych w Stoczni strajków, a następnie zadać naszemu świadkowi historii pytania. Pośród pytań pojawiły się – zarówno ze strony młodzieży polskiej, jak i niemieckiej – także głosy podziękowania za to, co zrobił pan Żurek w latach swojej młodości, za jego wybory, gotowość do poświęcenia, nieraz zniesienia twardych konsekwencji tych niełatwych decyzji, bo dzięki ludziom takim jak on mamy dziś wolną Polskę, a Niemcy nie są już podzielone. Rozmowy w kuluarach i przy kolacji trwały do wieczora.

Gdansk2.18

Gdansk2.20

Po wypełnionym wrażeniami dniu młodzież niemiecka i polska wybrała się na wieczorny spacer po mieście.

Gdansk2.19

Po powrocie już w naszym polskim składzie spotkaliśmy się jeszcze na podsumowanie dnia i krótkie omówienie tematów poruszonych w czasie spotkania i przewidzianych na kolejny dzień: transformacji ustrojowej w Polsce (p. Anna Pikulska-Stępień) oraz upadku muru berlińskiego (p. Ewa Cichońska).

Kliknij, aby zobaczyć więcej zdjęć na naszym profilu na Facebooku.

Dzień 3.
Trzeci dzień naszego międzynarodowego projektu rozpoczęliśmy śniadaniem i energetyzującą rozgrzewką w postaci serii zabaw integracyjno-językowych.

Gdansk3.2

Czas dopołudniowy spędziliśmy w Europejskim Centrum Solidarności, najważniejszym miejscu przewidzianym na ten dzień. Misją tej instytucji jest propagowanie ideałów ruchu Solidarności – czyli demokracji, społeczeństwa otwartego i solidarnego oraz kultury dialogu. W przestrzeni rozległej, dwupoziomowej i bardzo nowoczesnej wystawy zarówno młodzież polska, jak i niemiecka odkrywała wartość doświadczenia Solidarności jako pokojowej europejskiej rewolucji, a zarazem największego polskiego sukcesu obywatelskiego.

Gdansk3.4

Gdansk3.14

Gdansk3.15

Gdansk3.19

Mieliśmy okazję wejść także do Sali BHP – zabytkowego budynku na terenie Stoczni Gdańskiej, miejsca związanego z najważniejszymi decyzjami i wydarzeniami takimi jak podpisanie słynnych porozumień sierpniowych z 1980 roku.

Gdansk3.5

Gdansk3.6

W sklepiku będącym częścią budynku Sali BHP większość uczestników projektu zapewniła sobie swego rodzaju „powrót do przeszłości”, kupując oranżadę butelkowaną i etykietowaną na sposób identyczny jak w PRL.

Po obiedzie pojechaliśmy do Sopotu, by mimo mżawki zobaczyć morze, pospacerować po plaży i spędzić trochę czasu na świeżym powietrzu. Dodatkowym zadaniem przewidzianym na ten czas w polsko-niemieckich grupach było zrobienie kilku ciekawych zdjęć otoczenia sopockiego molo.

Gdansk3.21

Gdansk3.1

Po powrocie, na zakończenie dnia, każdy z uczestników dostał od koordynatorów projektu kieszonkowe z przeznaczeniem na kolację w międzynarodowym gronie.

Gdansk3.22

Młodzież z obu krajów jest od pierwszego dnia tak wzorowo zintegrowana, że już teraz coraz mocniej odczuwamy żal z powodu kończącego się projektu w Gdańsku. Zaczynamy za to snuć wspólne plany na przyszłość co do dalszej współpracy partnerskiej.

Kliknij, aby zobaczyć więcej zdjęć na naszym profilu na Facebooku.

Dzień 4.
Ostatni dzień naszego międzynarodowego spotkania młodzieży pt. „Polska-Niemcy – co nas łączy?” poświęcony był trudnemu tematowi II wojny światowej.

Gdansk4.1

Po śniadaniu obie grupy – polska i niemiecka – wyruszyły wraz z osobnymi przewodnikami do Muzeum II Wojny Światowej. Na rozległej wystawie stałej, zbudowanej na bazie źródeł historycznych i oryginalnych eksponatów, dotykaliśmy problemów takich jak geneza totalitaryzmów, nazizm, działania wojenne w latach 1937-1945 w różnych zakątkach świata, zbrodnie wojenne, Shoah (Holokaust), opór wobec okupanta (polskie państwo podziemne, sabotaż, satyra wojenna), życie codzienne w czasie wojny i wiele innych. Obie grupy, choć zwiedzały wystawę osobno, przeżyły wizytę w Muzeum bardzo głęboko. Młodzież dzieliła się swoimi refleksjami w drodze powrotnej do ośrodka oraz w czasie rozmów przy wspólnym obiedzie.

Gdansk4.3

Gdansk4.4

Gdansk4.13

Gdansk4.19

Wczesnym popołudniem przyszedł czas podziękowań, wymiany prezentów, numerów kontaktowych i pożegnań. Rozstanie okazało się trudne dla obu stron, nierzadko pojawiały się łzy wzruszenia, które potwierdzały, że zawiązane w czasie spotkania w Gdańsku polsko-niemieckie relacje stały się dla wielu bardzo ważne.

Gdansk4.20

Gdansk4.22

Drugi wyjazd studyjny z historii najnowszej dla uczniów VII LO uważamy za w pełni udany, a nowe kontakty być może zaowocują kolejnymi wspólnymi projektami.

Koordynatorką wyjazdu z ramienia ZSO 4 była pani Anna Pikulska-Stępień, a pani Ewa Cichońska – jako drugi opiekun – służyła dodatkową pomocą językową. Projekt został dofinansowany przez Deutsch-Polnisches Jugendwerk - Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży.

Kliknij, aby zobaczyć więcej zdjęć na naszym profilu na Facebooku.


Klasy drugie na „Ożenku”

Nasze drugie klasy o profilu humanistycznym aktywnie uczestniczą w życiu kulturalnym miasta. 15 marca klasy IIA i IIB wybrały się bowiem do naszego gliwickiego Teatru Miejskiego na „Ożenek” Nikołaja Gogola w reżyserii Pawła Aignera.

ozenek3
ozenek2
Choć sztuka powstała ponad 180 lat temu, to perturbacje miłosne Agafii Tichonowny i Iwana Kuźmicza Podkolesina nadal budzą śmiech publiczności. Duża w tym zasługa nie tylko skrzącego się humorem tekstu, ale i dobrej gry aktorskiej.

ozenek4
To już nasza kolejna wizyta w teatrze związana z realizacją programu COOLtura – elementu ścieżki kulturowej prowadzonej w wybranych klasach licealnych.

Strona 22 z 38

  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
Liceum ogólnokształcące
  • Wiadomości
  • Podręczniki
  • Egzamin maturalny
  • Egzamin maturalny - CKE
Dzieciństwo bez przemocy
Erasmus
Współpraca LO
Politechnika Śląska
Uniwersytet Śląski
Uniwersytet Jagielloński
Uniwersytet Ekonomiczny
Akademia Śląska
Wyższa Szkoła Zarządzania Ochroną Pracy
Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa
Medicor
  • Dokumenty szkolne
  • Konkursy
  • Wolontariat
  • Deklaracja dostępności
  • Ochrona danych
  • Polityka prywatności
  • Україна
  • Prognoza pogody
  • Szukaj

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies. Dalsze informacje

Rozumiem

Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
im. Piastów Śląskich

44-100 Gliwice
ul. Orląt Śląskich 25

telefon/fax: 32 270-55-57
e-mail: sekretariat@zso4.gliwice.eu
www: https://www.zso4.gliwice.pl


Copyright © 2025 ZSO 4 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone